Hogy indítsunk ruha webshopot?

Webáruházak indításakor sokan elkövetik azt a hibát, hogy úgy gondolják, minden egyszerűen fog menni, mert nincs szükség boltra, csak egy webáruházat kell csináltatni, és jön a pénz. Ez azonban nem ilyen egyszerű, főleg ruha webshopok esetén. Bejegyzésünk erre fog koncentrálni, hogy mire figyeljünk ruha webáruház indításakor.

Az első feladat, hogy meghatározzuk a célközönséget. Honnan fog jönni a sok látogató? Mivel fogjuk tudni megfogni ezt a csoportot?

A következő feladat, hogy megnézzük, miért fognak tőlünk ezek a látogatók vásárolni, mivel ajánlunk jobbat/többet, mint a konkurencia. Ez lehet kedvezőbb ár, kedvezőbb szállítási feltételek, minőségi termékek stb. Ha semmiben nem vagyunk jobbak, mint a többi divat webshop, akkor nem fogunk tudni sok mindent eladni.

Ez után ki kell találni a rendszert, ami alapján a termékeket küldeni fogjuk. Nem csak annyi ez a folyamat, hogy bejön a rendelés, felvesszük, és küldjük a terméke. Ki kell találni, hol tároljuk a raktáron levő ruhákat? Mennyi ideig fog tartani egy rendelés összekészítése? Milyen formában küldjük a számlát?

A webáruházat is úgy kell kialakítani, hogy a lehető legkönnyebb dolga legyen a vásárlóknak, és megtaláljanak mindent, amire szükségük van. Nem elég egy átlagos sablon webshopot elindítani, emellett lehetőleg minden fizetési opciót kínálni kell, hogy emiatt ne essünk el vásárlóktól, mert nem tudnak fizetni.

Ruháknál különösen fontos, hogy a termékekhez kiváló képek, leírások, valamint mérettáblázat tartozzon. Ezek nélkül lehetnek bármilyen jó termékeink, nem fogjuk tudni interneten eladni őket.