Webáruház készítés – a konverziók növelése

A webáruház készítés folyamatához hozzátartozik a konverziók növelésére irányuló optimalizálás is. Ezt gyakran elfelejtik sokan, azonban ennek ellenére nagyon fontos figyelembe venni.

A webshop célja, hogy minél több eladást tudjunk generálni, ehhez pedig szükség van arra, hogy a vásárláshoz tartozó minden egyes folyamat a lehető legegyszerűbb legyen a vásárlók számára. Biztosítani kell, hogy a látogatók megtalálják azt, amire szükségük van. Ha megtalálták, és eldöntötték, hogy vásárolnak, akkor elvárják azt is, hogy a fizetési folyamat minél egyszerűbb legyen.

A konverzió növelés

  • Navigáció: Keresési mező, elérhetőségek, gyakran ismételt kérdések, fizetés gomb, termékek kategóriákra bontása. Ezek mind olyan részletek, melyeket körültekintően kell kialakítani a végső cél (eladás) függvényében.
  • Keresési lehetőség: Azok, akik nem a kínálatot akarják átvizsgálni, hanem tudják, mit keresnek, célszerű kialakítani egy keresési mezőt, ahol 1 lépésben megtudják, hogy megtalálható-e, amit keresnek kínálatunkban.
  • A fizetési folyamatot is minél egyszerűbben, kevesebb lépésben kell megoldani, hogy aki megkezdi, ne hagyja abba idő előtt amiatt, mert túl bonyolultnak, hosszadalmasnak találja.